Nyansættelse på forlaget Gyldendal
Dato: 6. januar 2014

Gyldendal har ansat Mette Holbæk i en nyoprettet stilling som Chef for Marked og Læsere.

Som Chef for Marked og Læsere får Mette Holbæk ansvaret for forlagets samlede PR- og marketingindsats i forhold til det private marked og for at øge forlagets tilstedeværelse og aktiviteter online i direkte kontakt med kunder og læsere. Hun vil stå i spidsen for at øge integration mellem marketing og redaktioner, og arbejdet vil ske i tæt samarbejde med salgsorganisationen.

Bogmarkedet gennemgår i disse år radikale forandringer som følge af digitalisering og ændrede forbrugsmønstre hos kunder og læsere. Den nye stilling som Chef for Marked og Læsere indebærer et ansvar for, at Gyldendal når sine kunder ad de traditionelle, fysiske, trykte og elektroniske kanaler. Men den indebærer ikke mindst, at forlaget i endnu højere grad udnytter den store kundekontakt, som er skabt med det nye gyldendal.dk, der har flere end 130.000 nyhedsbrevsmodtagere, og samtidig udvikler helt nye og direkte veje til læsere og kunder der, hvor de er: – på nettet og ”på vej”.

Organisatorisk indplaceres Mette Holbæk med reference til direktør Tine Smedegaard Andersen, som er ansvarlig for Gyldendals udgivelser til det private marked.

Mette Holbæk er 40 år, kommer fra en stilling som Brand Manager på Politiken, hvor hun bl.a. har deltaget i arbejdet med at udvikle forlagets digitale strategi. Før det drev hun i en årrække konsulentvirksomhed inden for PR, markedsføring og forretningsudvikling. Hun stiftede forlaget Pretty Ink, som i 2009 blev købt af Rosinante&Co, og hun var initiativtager og chefredaktør for magasinet Woman og senere som udviklingschef i Benjamin Media med til at lancere Nova og relancere Costume.

Mette er gift med chefredaktør på Metroxpress Jonas Kuld Rathje, og de har to små drenge.

Med venlig hilsen
Gyldendal

For yderligere information kontakt:
Tine Smedegaard Andersen
mobil: 23 42 74 37, tine_smedegaard@gyldendal.dk

Tilmeld nyhedsbrev

E-mail